2014. február 20., csütörtök

IPOLY EURORÉGIÓ Határon Átnyúló Együttműködés 2013. ÉVI ESEMÉNY NAPTÁRA



Január:
18–án, Nógrád megyei MADÁCH Ünnepségek  és  a MAGYAR Kultúra Napja Balassagyarmaton    Képviselet: Medvácz Lajos elnök > Meghívott:  a titkár;
22-én, a Magyar Kultúra Napja Balassagyarmaton – Meghívott: a titkár;
25-én, CIVITAS FORTOSSIMA Ünnepe Balassagyarmaton – Képviselet: Madách Lajos elnök > Meghívott: a  titkár;


Február:

18-án, Ipolydamásdi – Helembai / Chl’aba /  alakoskodás és maskarázás (Farsang) a magyar-szlovák határon átnyúló kulturális kapcsolatok építésében.  ><  Meghívottak: Németh Péter Mikola és a nagybörzsönyi Páva Kör;

21-én, Farsangtemetés Ipolydamásdon;

 

Március:

7-én,  IPOLY EU. ELNÖKSÉGI Ülése és KÖZGYŰLÉSE, majd  IPEL’- IPOLY Eu. Közgyűlése SZOBON –  Vendéglátó: Remiczky Zoltán újra választott polgármester;

8-án, Váci REMÉNYSÉG Egyesület Március idusát előkészítő hagyományos diák versmondó verseny.

          Állandó zsűritag: Németh Péter Mikola;
15-én, Március Idusa
25-én NEA Pályázat leadása;

Április:
11-én,  „A TÉKOZLÓ FIÚK” címmel Költészet Napján JUHÁSZ GYULA születése 130. -- JÓZSEF ATTILA születése 108.  évfordulóján Vácott a Juhász Gyula Általános Iskolában a pályatársakra emlékeztünk. Köszöntőt mondott Fördős Attila polgármester, emlékbeszédet mondott: Németh Péter Mikola, közreműködött az általános iskola kisdiákjai és Kocsis György előadóművész; a Piarista Gimnáziumban rendhagyó irodalom órát tartott  Prof. Cs. Varga István  irodalomtörténész  A KÖLTÉSZET SZAKRÁLIS VONULATÁRÓL -- JUHÁSZ Gyula papi szemináriumban töltött költői időszakáról, Vácott született verseiről tartott előadást;
20-án Tagszervezetünk a Madách Irodalmi Társaság  XXI. Madách Szimpóziuma Kecskeméten a Főiskolán. Előadó a Madách Irodalmi társaság tagjaként: Németh Péter Mikola;
21-én Az eltérített CSELKA EMLÉKNAP Vámosmikolában.  A Papi hivatások alakalmával szentmise. Meghívottak: Dr, Varga Lajos váci segédpüspök, továbbá a Bp-i Papi Szeminárium rektora és Németh Péter Mikola, mint hazajáró lélek. Agapé: Nagybörzsönyben.

 Május
20-án, hétfőn Pünkösd hétfőjén CSELKA EMLÉK- és TANULMÁNYI NAP + KIÁLLÍTÁS Ipolyszalkán/Salka/ az Alapiskolában. Agapé: Dikácz Zsuzsanna közreműködésével a Tájházban.  Ipolybélen /Bielovce/ a SIMONYIAKRA emlékezünk, református Istentiszteletet tart: Czíria János ny. lelkész. Ünnepi ebéd; Cselka Szimpózium Vámosmikolán: A keresztény Európa gondolatának megerősítése. Emlékmisét celebrált: P. Borsos József pálos szerzetes, emlékbeszédet mondott és rendezte: Németh Péter Mikola;

Június
2-án, A Trianoni évfordulóra emlékezünk Zebegényben a Maróti-tervezte  Országzászlónál. Meghívott
21-22 EKSZPANZIÓ  XXV. >< „HAIKU” ÜNNEP SZENTIVÁN alakalmával a Dunakanyarban Verőcén;

Július
 9-13 között Szlovéniai tapasztalatcsere ( Rédics, Muraszombat  etc.) Képviselet: Németh Péter Mikola;
13-15-én, Buns-Villon: VIDÁM KOLDUSOK c. anarchista kántátájának felújítása, bemutató Zebegényben a Kulacsban. Rendező: Németh Péter Mikola

Augusztus 
3-4 PALÓC VILÁGTALÁLKOZÓ BÁTONYTERENYÉN - Meghívott előadó: Németh Péter Mikola
       Tóth Imre: Palóc Tájszótárának bemutatása
15–18-én, 38. TOKAJI ÍRÓ TÁBORban való részvétel;
20-án, SZENT ISTVÁN ÜNNEPE a nagybörzsönyi Szt. István templom udvarán.  Képviselet: NPM;

Szeptember
5-én, EKSZPANZIÓ XXV. ><  JUBILEUMI SZIMPÓZIUM + IRODALMI PERFORMANSZOK + VERS KONCERTEK --  Találkozó Bp-en a Petőfi Irodalmi Múzeumban; Alkotó-rendező: Németh Péter Mikola;

14-15-én, Kulturális Örökség Napjai + a Szakrális művészetek hete alkalmával  >< Nagybörzsönyben a Templomos Napok + a Templomok éjszakája az Ipoly Eurorégióban; az Ipoly Eu. és tagszervezetei: Nagybörzsöny Önkormányzata és a Szt. István Király Alapítvány az Ipoly Mente Kultúrkörért szervezésében; Rendezi: Németh Péter Mikola
29-én, 1000 ezer Költő a Változásokért Európában III. – versmondómaraton Bp-en a Gödörben - közvetítés a világhálón. Meghívott előadók: Németh Péter Mikola, Németh Zsófia Nóra; 

Október
5-én, TEMPLOMOS NAPOK első alkalommal SZÁZDON / SAZDICE – Tematika: a középkori Szent Miklós templom közelmúltban feltárt freskói;

9-én, Szent Ferencről Verőcén – Kiállítást megnyitja: Németh Péter Mikola

23-án Írószövetségi megemlékezés Nemzeti Ünnepünk alkalmával. Meghívott képviselet: N P M

 

November

3-án, Mindszety József Konferencia a Magyar Országgyűlésben. Meghívott képviselet: NPM;

29-én, András napi Rózsa Endre Emléknap Vácott – Rendhagyó Irodalomórát tartott a Kilencek Költészetéről: Prof. Tarján Tamás irodalomtörténész a Boronkay Műszaki Középiskolában és a Madách Gimnáziumban;

December


2-án. a NAPÚT EKSZPANZIÓS SZÁMÁNAK és a VERSMONDÓ c. folyóirat Kassák-számának bemutatója a Magyar Írószövetség Avantgárd Szakosztálya meghívására. Házigazda: Szombathy Bálint.
22-én, MIKOLAI  BETLEHEMES vendégjátékai az IPEL’- IPOLY EURORÉGIÓBAN: Ipolyszalkán/Salka + Szob + Márianosztra + Kóspallag + Verőce;
24-én, BETLEHEMES  SZENT ESTE  VÁMOSMIKOLÁN az Idősek Otthonában és az Rk. Plébánián;
                                                                                                            
          Ipolynyék/Vinica  2014. február 17.                                                        

                                                                                                                                      Németh Péter Mikola sk.

                                                                                                                                                  titkár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése