2013. július 2., kedd

Meghívó



Kedves jó Testvérem, Barátom, Kollégám, Tanítványom, Költő- és Alkotó-társam a  reménységben, a fényben és az elmúlásban !


      "Szeretni indultam /azóta úton vagyok..." - írtam 1980-ban XX. századi álommaradék c. versemben.Miközben gyakran mondogattam magamban, magamnak szeretett tanáromtól, Rusvay Tibortól Berda Józsefnek megtanult négysorosát: "Hatvan felé - hazafelé." / Ki tesz csodát veled? / Egyedül emberséget adó / lelkiismereted." Szinte észre se vettem: 60 lettem, persze ez így nem igaz, "csak" leszek, július 15-én. S ha választ adhatok arra a több évtizedes, talán Általad is korszakolható kérdésre, amióta ismerjük egymást, hogy "szépbe szőtt hitünkből", vágyálmainkból, jövőbe lábaló gondolatainkból maradt-e még valami, ebben a "szent káoszban", amiben élni kényszerülünk? Erre természetesen mindenki "csak" személyesen adhatja meg a maga válaszát, úgy gondolom. Meghívlak hát Zebegénybe, ifjúságom színterére, hogy július 13-án, szombaton, 16 órától, kezdésként a Könyvtár Galériában, folytatásként a Kálvária Kápolnában, majd 14-én, vasárnap a Szőnyi Kertben, 15-én, hétfőn estétől a Kulacs Borozóban pitymallatig elmélkedhessünk, együtt ülhessük meg ama "mélypont ünnepélyét", ahonnan már "csak" felfelé léphet az ember szárnyaszegetten is, ahogy az épp most századik esztendős Weöres Sándor reánk testálta: "Felettem az ég, alattam a Föld, bennem a létra".
       Ilyen értelemben, talán érdemes volna megidéznünk, ha csak felolvasó-próba szintjén is azokat az előadásainkat,  -- Kis herceg, Mysterium carnale (meditációs est a kálvária kápolnában), Vidám koldusok (a Kulacs Borozóban), A vihar, Ne hagyjátok cserben a tortás embert (a Kálvárián), Legyen a tenger  (a Szőnyi kertben) etc. --  amelyeket Zebegényben mutattunk be az általános iskolásokkal, majd  Madách Színkörrel, később a Fiesta Színháza Társulatával. Ezek persze csak javaslatok. Bárki, bármilyen, kedve szerinti előadással, verssel, szellemi ajándékkal, míves fohásszal előállhat, amit jó szívvel fogadok.Szállást, szíves vendéglátást három napra biztosítva, szeretetben várlak, várunk.
                                       
                               németh péter mikola    és Családja (20)953-1932                            
Ui: Légyszíves küld tovább közös barátainknak                                                                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése